Bungee Jumping








Hep aklımda olan bir aktiviteydi bungee jumping ve bir gün tamam dedim tam sırası. Bundan da eksik kalmadım yani:) Çığlık çığlığa atladım rahatladım. Sonrasında kısılan bir ses, hala uçtuğunu sanan bir ben...

Bungee Jumping aslında çok eskilerde Pasifik Okyanusundaki Vanatu adasındaki yerlilerin Gkol yani erkekliğe geçiş dönemlerinde bambudan yapılan kulelerden, yine kendilerinin yaptıkları sarmaşık iplerini bağlayarak atlamalarıyla başlamış. Daha sonrasında Oxford Üniversitesi öğrencilerine 1970 yıllarında ilk bungee jumping'i yaptırmışlardır. Hem de bagaj gerdirme lastikleriyle...1980'lerden sonra da insanların ilgisinin artmasıyla birlikte teknoloji yardımıyla geliştirilerek sektörel hale getirilmiştir. Türkiye'de ise ilk kez 1992 yılında yapılmıştır. Böylelikle tüm dünyada uluslararası yarışmalar düzenlenerek spor dalı olarak yapılmaya devam edilmektedir.

Bungee Jumping yapacak olanların kalp, yüksek tansiyon, madde bağımlılığı, aşırı kilo, bel ve sırt ağrıları, sara ve hamilelik gibi rahatsızlıkları olmaması gerekir. Ayrıca bungee öncesinde yapacak olan kişinin ağırlığı ölçülür daha sonra ağırlığına göre malzemeler giydirilip ipi bağlanır. Vinç'e bindirilir tabii yanında bir görevliyle. Sonrasında 10 m'lik serbest düşüş yaptırılır ve düştüğü yüksekliğin yaklaşık %70'i kadar tekrar çekilip bırakılır. Tabii sadece vinçle yapılmıyor. Köprü gibi yüksekliği olan ve atlamaya uygun olan yerlerde yapılmaktadır. Bazı bilinen atlayış noktaları; Yeni Zelanda'da Kawarau Köprüsü, Güney Afrika'da Bloukans Nehri Köprüsü. 

Haydi cesaretinizi toplayın ve bir delilik yapın :) 

Yorumlar

Popüler Yayınlar