STUTTGART – PARİS SEYAHAT NOTLARI



Stuttgart aktarmalı ilk olarak uçak sonra ise tren ile gerçekleştirdiğim Antalya – Paris seyahatime Antalya – Stuttgart yolculuğu ile başlayalım. Sabah 06.00 da Antalya’dan kalkan uçağımla,  Stuttgart’a 08.35 de vardım.  İnanılmaz dar ve rahatsız bir uçakla gittiğim için, “ah süper bir yolculuktu” diyemeyeceğim maalesef. Fakat rötarsız gitmek başlı başına sorunsuz bir yolculuktur da diyebilmeniz mümkün tabi :)  Bu arada Antalya – Stuttgart uçak biletlerini erken almak istediğiniz takdirde 50 Euro’ya hatta daha uygun fiyata bile bulunabiliyor.

Neyse efendim gelelim Stuttgart havaalanı ve Stuttgart merkez tren istasyonuna. Yıllar önce bir kez İstanbul-Eskişehir arası tren yolculuğu yapmıştım fakat içimde yine de nasıldır, nerden gidilir falan gibi ufak detaylara takılmadım değil. Öncesinde internetten bol bol araştırma yapmıştım hazırlıklı olmak için. Havaalanına vardığımda, direkt Türk vatandaşlarının ayrı olarak alındığı pasaport kontrolü sırasına girdim. Sıra bana geldiğinde pasaport görevlisinin, neden ve ne için geldiğim, ne kadar süre ile kalacağım, ne zaman döneceğim… gibi standart sorularını yanıtladıktan sonra gelelim merkez tren istasyonunu bulmaya.

Dikkatimi ilk çeken şu oldu; Stuttgart havaalanı inanılmaz düzenli ve yönlendirme tabelaları son derece açıklayıcı. Merkez tren istasyonuna gitmek için S-Bahn denilen “S” tabelaları ile gösterilen şehir içi trenler kullanılıyor. S-Bahn, Stuttgart havalimanının 1. Katında bulunmakta. “S” tabelalarını takip ederseniz hoop kendinizi S-Bahn’da bulacaksınız. S2 veya S3 (havalimanı yönü) hatlarının havalimanı - istasyon arası için kullanmam gereken hatlar olduğunu internetten yaptığım araştırmalarda öğrenmiştim. Tren biletini havaalanındaki sarı bankomatlardan aldım daha doğrusu almaya çalıştım çünkü bankomatta İngilizce dil seçeneği yoktu ya da ben bulamadım. Hemen yanımdaki bankomattan bilet alan birini görüp nasıl alınacağını izleyip bilet kısmını da halledip tren’e bindim. Yaklaşık 25 dakika süren kısa yolculukta tren şehrin içinden, sokak aralarından geçtiği için keyifli bir şeklinde istasyona vardım. Trenden iner inmez karşıma çıkan asansöre binip zemin kata indiğimde, havalimanından biraz daha farklı bir ambiyansla karşılaştım. Birincisi, inanılmaz bir soğuk vardı. Tabii Kasım ayının sonuna doğruydu ve parmak uçlarıma kadar hissetmiyordum. Ertesi güne kar yağışı bekleniyordu o derece. Tabii ben sıcak memleketten geliyorum ya aman efendim kar da neymiş modundaydım neyse :) Böyle şirin bir sürü güvercinin, etrafta koşturan insanları umursamadan dolaştığı bir istasyon düşünün.

Trenimin kalkış saatine daha 3 saat vardı. İstasyon oldukça küçük olduğu için, önce gidip trenimin kalkacağı bölüme baktım son anda zaman kaybetmeyeyim diye.  Daha sonra çok şirin bir kitapçı görüp bol bol inceledim her şeyi :) Tabii inanılmaz acıkmama rağmen sosis dışında yiyecek bir şey göremediğim için aç kaldım diyebilirim. Tren istasyonları, havalimanları, otobüs garajları… Buralarda sıkılmak çok yabancı kalıyor bana açıkçası. Oradan oraya koşturan insanlar, kimi telaşlı, kimi ağlıyor, kimi kahkaha atıyor. Yani işin özü seviyorum farklılıkların ve hareketin çok olduğu mekânları.

3 saatlik bir bekleyişten sonra tren kalkış saatim geldi çattı. Hava buz ve ben açlıktan ölmek üzereydim ki trene biner binmez kocaman bir oh çekerek çok konforlu bir tren yolculuna başladım. Konforlu diyorum çünkü ister 1. İster 2. sınıf bölümünden alın biletinizi her şekilde trenler gerçekten çok konforlu. Çalışanlar son derece kibar ve tabi telefonumu şarj etmem için priz var. (bu çok önemli :) ) Yalnız benim gözden kaçırdığım şey size tavsiyem, büyük bir valiziniz var ise, tren koltuğu seçerken üst kattan almamanız. Yoksa benim gibi o daracık 9-10 merdivenden valizinizi yukarı çıkarıp aşağı indirmek zorunda kalırsınız.  Yaklaşık 4,5 saat sürdü Stuttgart HBF – Paris Gare de l’est. Paris Gare de l’est tren istasyonu da yine Stuttgart tren istasyonu gibi çok büyük olmayan bir istasyon. Aynı adı taşıyan metro istasyonu ile kolayca gideceğiniz yere ulaşmanız mümkün. 


Mutlu seyahatler :) 


Yorumlar

Popüler Yayınlar